Motorolaj csere
A kenőolaj a hajtóművek „vére”, csak míg a vér az élőlényekben többek között az oxigént szállítja, addig a kenőolaj az optimális kenéshez szükséges adalékanyagokat tartalmazza, hűti az alkatrészeket, valamint elszállítja a súrlódó felületek közül az elkerülhetetlenül leváló részecskéket.
„A nálunk elvégzett olajcsere alkalmával mindig kicseréljük a tömítő karikát, és nyomatékra húzzuk a leeresztő csavart.”
Kiemelt fontossággal kezeljük a járművekbe öntött olajak minőségét és teljesítmény fokozatát. Nagy gondot fordítunk arra, hogy az egyes autók a számukra megfelelő teljesítmény fokozatú és a közép-európai klímának megfelelő viszkozitású olajakat kapják a gyártói ajánlások betartásával.
Amikor kenőanyagot választunk, figyelembe vesszük, hogy milyen teljesítményfokozatot ír elő a gyártó. Ezt adatbázisunkban nézzük meg. Ezzel elkerülhető a rosszabb fokozatú olaj alkalmazásával történő motorkár, de megóvjuk ügyfeleinket a fölösleges költekezéstől, hiszen a teljesítmény fokozat emelkedésével a kenőanyag ára is emelkedik.
Tartunk raktáron prémium minőségű motorolajakat hordós kivitelben, valamint gyári márkájú motorolajakat is. A legtöbb márkához és típushoz tartunk megfelelő kenőanyagot.
Az olajcsere ideje megvárható, amennyiben előre megbeszélt időpontra érkezik az Ügyfél. A szükséges szűrőket előre beszerezzük, így kizárólag a csere idejét kell megvárni.
Az olajcseréről emlékeztető kártyát készítünk, melyen követhető a csere elvégzésének ideje/km óra állása, a felhasznált motorolaj viszkozitása, teljesítményfokozata, szűrők cseréjének jelzése, valamint a legközelebbi csere ideje/km állása.
Időpontfoglalás előtt kérjen ajánlatot kollégánktól az ajánlatkérő felületünkön keresztül! Időpontot telefonon, e-mailen és az online időpontfoglaló rendszerünkön tud foglalni!
Árainkról itt tájékozódhat.
Motorolaj csere Budapest – A kötelező munka

motorolaj csere Budapest 10. kerület
A belsőégésű motorok egyik leglényegesebb eleme a motorolaj. Meglehetősen sok dolog függ tőle, ezért érdemes a cseréjére odafigyelni.
A motorolaj jelentőségét jól mutatja, hogy az autójavításban az egyik legfontosabb motor ”alkatrészként” emlegetik. Az elnevezés nem véletlen, mert igen nagy a szerepe motor működtetésében. Az olajcseréknek az időpontján sokáig nem volt különösebb fókusz, az autósok betartották a gyári előírásokat, esetleg annyit változtattak rajta, amit a szerelő javasolt.
A dolgok akkor kezdtek megváltozni, amikor a teherfuvarozásban meghonosodtak az extrém hosszúra megnövelt olajcsere periódusok. Ez a technológia, pedig elkezdett átszivárogni a személyautókba. A nemzetközi teherfuvarozásban bevált 100 ezer kilométeres olajcsere periódusok – a jóval kevesebb olaj és az eltérő terhelés miatt – a személyautóknál nem valósíthatók meg. De azért meredek adatokkal rendesen kápráztatnak a gyárak.
Az európai gyártók a 25-30 ezer kilométeres olajcsere periódusa kis túlzással általánosnak mondható. Szerencsére ennek komoly a műszaki háttere, mert egy sor érzékelő figyeli az olajnak az összetételét. Ha ez nem lenne elég, akkor ezekhez az adatokhoz hozzáveszik a sofőr vezetési szokásait, a hidegindítások számát és egy sor más adatot. Így kalkulálja ki a rendszer, hogy mikor kell a szervizbe vinni a négykerekűt.
Aki biztosabbra akar menni, az bátran felezheti vagy akár harmadolhatja is a rendkívül hosszú gyári olajcsere kilométerszámát. Ha a kilométerek kevésbé gyűlnek, akkor az olajcserének az idő határa lép érvénybe. A kijelölt időtartamot be kell tartani, ez egy vagy max. kétéves csereperiódust jelent.
A közlekedési szokások komolyan befolyásolják a motor és a motorolaj élettartamát. Az üzemi hőfokára ritkán felmelegedő motor a legrosszabb forgatókönyv, amit a motor és a motorolaj szempontjából el lehet képzelni. Ezt a használati módot a legnagyobb motor gyilkosként emlegetik, és úgy hívják, hogy városi közlekedés, pontosabban: rendszeres városi közlekedés. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a hideg motorral megyünk tíz percet, majd félóra múlva újra útnak indulunk, hogy tíz perc múlva ismét leállítsuk az autót. És ez megy egész nap. Ha így közlekedik valaki, akkor szerencsésebb rövidebbre venni az olajcserék közötti kilométerszámot.
Sok műszaki érzékkel rendelkező autós gondolkodik úgy, hogy a saját maga elvégzett olajcserével megspórolj pár ezer forintot. Szerencsére a képzés eljött az otthonunkba, mert a videómegosztó oldalakon rengeteg oktatófilm található arról, hogy miként kell olajat cserélni. Még adott autó típusra rákeresve is lehet találni filmeket.
A következő lépést a megfelelő olaj kiválasztása jelenti, itt egy dologhoz szerencsés dolog ragaszkodni: az a gyári ajánlás. Ugyanis a motort és a hozzá passzoló motorolajat egymáshoz igazítják, így működik rendszerben a két dolog. Ha gyári specifikáció adott, akkor már csak a márkát kell kiválasztani. Itt döntő tényező lehet az ár, a másik befolyásoló elem a valamelyik márkához történő hűség vagy hit valamelyik márkában.
Az olajszűrő kiválasztásánál leginkább az ár lesz a döntő vagy szakemberek és a márkatársak ajánlása. A le és felszerelésnél – akár a leeresztő csavarnál – érdemes nagyon figyelni, s a munka megkezdése előtt megnézni, hogy milyen kulccsal, szerszámmal lehet meglazítani.