Járműklíma javítás, töltés, tisztítás
A klímaberendezés aktív biztonsági felszerelés, közvetlenül védi az utasokat szag- és hőkomfort biztosításával, így kifogástalan működése elengedhetetlen!
Vállaljuk személy- és kisteher járművek utastér klimatizáló berendezéseinek javítás előtti hűtőközeg lefejtését, átfogó rendszer vizsgálatát, rendszer elemeinek javítását (tömlőjavítást és kompresszorjavítást is)/cseréjét, hűtőközeggel töltését, továbbá teljes rendszermosást, elpárologtató tisztítást (utastér fertőtlenítést is).
Felhasználóként két fontosabb hibát szoktunk érzékelni a klímaberendezés üzemeltetésekor. Az egyik amikor működik ugyan a klíma, de szaga van, büdöset fúj. Ilyenkor szükséges lehet a pollen – utastér – szűrő cseréje utastér fertőtlenítéssel. Ritkább esetben meg kell vizsgáljuk megbontással, hogy a berendezés belsejében van-e elhullott állati, vagy növényi, tehát szerves maradvány. Ekkor az elpárologtató berendezés mechanikai tisztítására van szükség.
Másik hiba, amikor egyáltalán nem, vagy csak gyenge hűtési teljesítményt érzékelünk. Ennek is több oka lehet. Átfogó vizsgálatnak vetjük alá a járművet. Legtöbb esetben egyértelmű hibát találunk, amely vagy elektromos (pl biztosíték, relé, stb), vagy mechanikai (pl sérült csővezeték, szivárgás a rendszeren, stb). Ezek viszonylag jól behatárolható idő alatt megtalálhatók. Vannak azonban esetek, amikor nem egyértelműen azonosítható a hiba és vizsgálatok (akár megbontásos is) sorával lehet megtalálni a hibaforrást. Ezért az első, dolgunk, meggyőződni arról, hogy mekkora munkával állunk szemben. Ez fontos számunkra is, de főleg az Ügyfélnek, mert a munka nagysága jelentősen befolyásolja a költséget. Előre ugyanis nem mindig lehet megmondani, hogy mi lehet a hiba. Mindig kételkedni kell, minden tünetet fenntartásokkal kell kezelni. Például ha nincs megfelelő hűtési teljesítmény, az jobbik esetben csak azért van, mert kevés a hűtőközeg a rendszerben valamiért (ennek oka is több minden lehet). Megkeressük a hiba forrását, kijavítjuk, visszatöltjük a hűtőközeget és ha minden jól megy, készen is vagyunk. Előfordulhat azonban, hogy a kompresszor kopottsága miatt nincs megfelelő nyomás a rendszerben és ez rontja a hatásfokot. Ekkor már újra át kell beszélni a további javítást, mert ilyenkor megugranak a költségek. A kompresszor kopottság miatti hibája nem javítható, kompresszort kell cserélni. Itt kell megjegyezni, hogy amikor egy ilyen jellegű hibára árajánlatot kap az Ügyfél és több árajánlat között jelentős különbség van, akkor annak gyanúsnak kell lennie. Ugyanis a kompresszorból leváló részecskék a rendszerbe kerültek és ha csak kicseréljük a kompresszort, akkor az új kompresszor is hamar tönkre fog menni amint beszívja a rendszerből a részecskéket. Így sok kompresszort ki lehet cserélni egymás után sok pénzért. Tehát kompresszor cserével szükséges cserélni a rendszerben található szűrőt is, valamint a rendszert teljesen ki kell mosni egy speciális tisztító folyadékkal. Nem mindegy tehát, hogy csak kicseréljük a kompresszort többször egymás után (és még akkor sem lesz jó) és úgy szór el az Ügyfél egy talicska pénzt, vagy kiszereljük a kompresszort, a szűrőt, a fojtást. Ezeket speciális célszerszámokkal ideiglenesen pótoljuk és a rendszert speciális mosófolyadékkal (rendkívül jó oldóképességű) átmossuk. Ezek után új szűrőt és kompresszort beszerelve a rendszer tökéletesen fog működni (sok esetben kevesebbért, mint pl 3db kompresszor).
Fontosnak tartjuk tehát, hogy az Ügyfél tisztában legyen a munka folyamatával, mértékével.
Vizsgálatra időpontot online időpontfoglaló felületünkön, vagy telefonon lehet egyeztetni. Ajánlatot pedig ajánlatkérő oldalunkon kérhet!