Gumiszerelés Budapest 10. kerület
Gumiszerelés Budapest 10. kerület:
Gumiabroncs szerelés, kerék kiegyensúlyozás
Vállaljuk személy- és kisteher gépjárművek időszakos gumiabroncs cseréjét és kerék kiegyensúlyozását 12”-24” átmérőig.
Gépeink modern, új gépek, melyek fel vannak készítve extrém méretű kerekek, gumiabroncsok szerelésére is. Segédberendezéseknek köszönhetően biztonságosan, sérülésmentesen szerelhetünk merev, illetve alacsony oldalfalú abroncsokat is. Szerelés közben mindig használunk a keréktárcsa és a gumiabroncs peremének védelmére szolgáló kiegészítőket.
Minden szereléskor, amikor kereket veszünk le és teszünk fel, szigorúan betartjuk a következőket:
- kerékőröket nem húzzuk készre gépi kulccsal
- felszereléskor a csavarokat, anyákat csak érintőre húzzuk, a végső meghúzási nyomatékot beállított, kalibrált nyomatékkulccsal valósítjuk meg.
- műanyag védőfejes gépi dugókulcsokat használunk, hogy a keréktárcsa sérülésének legkisebb kockázatát is elkerüljük.
- a gumiabroncsokat a gyártói előírásoknak megfelelő nyomásra fújjuk fel kalibrált, hitelesített kerékfújó eszközzel, ide értve a pótkereket is.
Gumiszerelés Budapest 10. kerület
A kerékcsavarok, kerékanyák meghúzásának ellenőrzése, utánhúzása javasolt a meghúzást követő 50 km megtétele után!
Gumiabroncs vásárlás előtt állóknak szakszerű segítséget nyújtunk a választásban és beszerzésben. Segítséget tudunk nyújtani kerékcsavarok, kerékanyák és kerékőrök választásában, beszerzésében.
Kérjen ajánlatot kollégánktól!
Árainkról és a munkaidő szükségletről az Árak menüpont alatt tájékozódhat!
Gumiszerelés
Gumiszerelés Budapest 10. kerület, Gumijavítás – Idénymunka?
A gumijavító szakma nagyon régi, gyakorlatilag egy idős az autóval. A gumigyárak – az összefogásuknak köszönhetően – manapság sokkal több munkát adnak a gumijavítóknak és a gumisoknak.

gumiszerelés budapest 10. kerület
A világnak és a szakmáknak a változását jól mutatja a gumijavításnak az átalakulása. Ha valaki megkér egy idős gumijavítót, hogy mutassa meg a tankönyveit, akkor csoda dolgokat talál bennük. Azok a gumijavítók, akik a második világháború után tanulták a szakmát, olyan dolgokat is elsajátítottak, mint a gumitalpú cipőknek a talpalása… A szaktudásuk részét képezték még a gumiknak az újra futózása és mindenféle gumival kapcsolatos munka. Az ügyesebbek iskola táskát is készítettek a gyerekeiknek, amelyek rendkívül strapabíróak voltak.
Tehát nem csak az abroncsok szerelése volt a porondon, hanem a megjavításuk is. Ebben a ténykedésben a ragasztóból a lehető legkevesebbet használtak, helyette ott volt a nyers gumi, a gumi oldat, a folt, a hő és a nyomás használata. Ez a folyamatot vulkanizálásnak hívják, amivel meg lehetett javítani nem csak a gumi belsejében lévő belsőt, hanem a külsőn lévő kisebb-nagyobb sérüléseket is.
Szerencsére a gépesítés sokat könnyített a munkán, de azért manapság is meg kell fogni és meg kell emelni a leszedett kereket. Ami egy terepguminál vagy haszonjármű abroncsnál már komolyabb tömeget képvisel. Anno és ma is két alkalomból jött a kuncsaft a gumijavító műhelyébe: defekt estén és új gumi vásárlásakor.
Bő 15 éve kezdtek a gumigyárak rákapcsolni a téligumira. Ebből a pár hónapig használható abroncsból ugyanis néhány évente el lehet adni egy garnitúrát. Hogy a gyárak a darabszám bővítő elképzeléseiket végre tudják hajtani, alapos reklám és felvilágosító kampányba kezdtek. Ennek az lett a hatása, hogy már az átlagos autós is igyekszik vásárolni téli gumit, így teszi jóval biztonságosabbá téli a közlekedését.
A téli gumis kampány a mi éghajlatunkon lehet, hogy idővel megfeneklik majd, mert az utóbbi évek enyhe telei, rendesen keresztül húzzák a gyárak számításait.
A másik téligumi ellenes tényezőt, az egyre jobban terjedő négy-évszakos abroncsok jelentik. Ezt a gumiszervizek, a gumijavítók azoknak az autósoknak ajánlják, akik évente kevés kilométert autóznak és nem járnak síelni. A négy-évszakos liga erősödése jól látszik, mert szinte mindegyik márka piacra dobott ilyen gumiabroncsot. Ezek a négy-évszakos gumik már minden téren nagyságrendekkel jobban teljesítenek, mint az 5-10 évvel ezelőtti társaik.
A gumijavítóknál egy komoly csúcs időszak létezik, ez pedig azok a napok és hetek, ami az első komolyabb havazás vagy hideg után következnek.
Az autósok az utolsó pillanatig húzzák a téli gumira váltást, ennek az az eredménye, hogy hatalmas sorok és várólisták alakulnak ki a gumijavítóknál.
A hét fok fölött ideális nyári gumikra váltásnál, már nincsenek ilyen sorok. Ott a legtöbbször azok járnak jól, akik áprilisban jelentkeznek be a gumijavítóknál, mert az utóbbi években elég vicces dolgokat produkált az időjárás.
Aki javítani akar az autójának a küllemén és rontani a menetkomfortján, az jobb ha felkeresi a gumisát. Akkor is érdemes el látogatni a gumishoz, ha látványos, nagy átmérőjű abronccsal szerelt autót akar valaki vásárolni. Ugyanis az általában rosszabb menetkomfortot biztosító malomkeréknyi méretű keréktárcsák felgumizása komoly összegbe kerül.