Fékjavítás
Foglaljon időpontot szervizünkbe !
A fék berendezés fontosságát senki sem vitatja
Könnyen belátható, hogy ha az üzemi, vagy éppen a rögzítő fék gyengén, vagy egyáltalán nem fog, akkor annak komoly biztonsági kockázata van.
A kopott fékbetétek okozta problémák észlelése
Autószervizek nem engedhetnek ki utcára olyan autót, melynek fékberendezése nem alkalmas a közúti közlekedésben való biztonságos részvételre.
Kiemelten fontos tehát, hogy járművünk fékjei mindig jó állapotban legyenek. Egy kopott fékbetét nem képes elvezetni megfelelően a súrlódásból keletkező hőt és a túlhevülés következtében „üvegesedik” a felülete. Ez okozza a jellegzetes hangot, melyet nyikorgásnak hallunk, de valójában rezgés. Emellett a fékhatás messze elmarad az ideálistól.
A féktárcsák, dobok kopottságát méréssel ellenőrizzük, így dől el, hogy egy fék javítás esetén szükséges-e cserélni a tárcsákat is. Féktárcsák esetében a minimum vastagságot, dobok esetében a maximum átmérőt adja meg a gyártó. Ezeket semmi esetre sem léphetjük át. A szerviznek úgy kell számolnia, hogy ha egy új fékbetétet, vagy fékpofát beszerelünk, akkor sem kophat minimális méret alá féktárcsa esetében és méret fölé fékdob esetében. Ha ez fennáll, akkor féktárcsát, illetve fékdobot kell cserélni. Dobfék esetében két javítás között eltelt idő és megtett kilométer olyan sok, hogy az esetek túlnyomó többségében a fék munkahengerek már szivárognak és cseréjük szükséges.
Ezért a hátsó fék (ha az dobfék) javítása költségesebb, bár sokkal kevesebbszer van rá szükség az autó élete során.
A gyenge minőségű súrlódó betétek rejtett kockázatai
A korábban említett féknyikorgás, ami valójában rezgés, előfordulhat nem megfelelő minőségű súrlódó betét alkalmazása esetén is. Az olcsóbb súrlódó betétek általában gyengébb minőségűek is. Ez azt jelenti, hogy egy környezetvédelmi előírás miatt illetve a súrlódási tényező növelése céljából fémreszeléket kevernek a betét anyagába. A gyengébb minőségeknél előfordul, hogy ez nem sikerül teljesen homogénre és lokálisan több fém gyűlik össze. Ezek okozzák a rezgést, ami a jellegzetes nyikorgó hangot adja. Ez idővel kikophat és elmúlik, ha szerencsénk van.
Fékfolyadékot általánosan kétévente ajánlott cserélni, mivel a fékfolyadék 100%-ban képes oldani a vizet. Így természetesen a levegő páratartalmát is képes megkötni. A víz pedig korrodálja a fékberendezés belső felületeit. Rendelkezünk olyan célműszerrel, mely megállapítja, hogy a járműben lévő fékfolyadék megfelelő-e, vagy sem.
A biztonságos eljárás a fékkörök frissességéért
Amennyiben nem megfelelő a fékfolyadék, vagy csak meg lett bontva a fékrendszer és légtelenítést igényel, speciális légtelenítő berendezéssel, nyomásos eljárással, nagy biztonságban, rövid munkaidővel tudjuk légteleníteni akár a legújabb autók fékköreit is.
Miért válasszon minket?
Márka független szervizelés
Széleskörű tapasztalattal rendelkezünk mindenféle gépjárműtípus javításában.
Gyors és hatékony munkavégzés
Elkötelezettek vagyunk a gyors munkavégzés mellett, miközben nem engedünk a minőségből.
Ügyfélorientált szemlélet
Figyelünk az ügyfelek igényeire, és igyekszünk személyre szabott megoldásokat kínálni.
Ügyfeleink visszajelzései
Segíthetünk?
Kérdés esetén vegye fel velünk a kapcsolatot
az alábbi elérhetőségeinken.
- 1106 Budapest, Maglódi út 59.
- H-P: 8:00-16:00; SZ-V: Zárva
- [email protected]
- +36 70 350 7832